soljahtactics lense

Friday, February 6, 2009

roadtrip to genting & cameron highland

salam semua,


terima kasih kerana mengunjungi blog aku..trip to genting and cameron highlands. Sekali tengok macam syok sendiri,dua kali tengok pon macam syok sendiri jugak. Aaah,takpe laa..blog aku bukan blog korang. Aku dan kawan kawan plan-B menjayakan roadtrip ini pada 31 hb 1-1 hb 2 2009 tempoh hari..memang syiokk kata jik kudin urang sabah.kami bermula di Genting Highlands kota keriangan. Ada beberapa cadangan (seingat aku daripada planner-yon) yang berkata mahu stay kat genting, tamau gi cameron. Cadangan ini membuatkan kami berbulu tengkuk melihat planner itu. Cadangan yang bukan bukan lagi iaitulah melihat sunrise di genting padahal kabus tebal seperti dalam mimpi..ade glow glow bagai (tepi tepi tak nampak..nampak orang je.)Matahari memang tak nampak.

tapi kami meneruskan aktiviti dengan bermain permainan dalam pintu atau bahasa asingnya indoor games yang tahpape tapi amat menarik. beberape gambar juga diketip bagi memasukkan dalam blog ini. Harus diingat bukan semua gambar yang ada disini aku yang ketip..senang cite yang ada muke aku tuh bukan aku la yang ketip..


untuk menjayakan shot ini, kami tiga kali turun naik lif..macam orang batak

dua orang cina yang cukup menyampah melihat muka falik..atau cine ini tidak gemar gambarnya dirakam

bersama abang ben..berlatarbelakang merah, due2 the reds hooligans

memandangkan orang ini paling hensem..maka dia dihighlitekan..yang lain bukan tak hensem, hemsem sikit je dari lembu..tambah2 lagi yang sebelah insan hensem itu

gambar kaki ghazi.. takkan nak ketik kaki ben kot?!!

bole kesan tak mane satu orang yang paling degil dan kapla batu?!! yang ko tengok blakang tuh apahal babak?


falik lagi..dia suka beraksi begini,die kata dia rasa bebas bila berada dipuncak..bebas apa aku tatau
gambar planner-yon kalau nak kenal
yon lagi..kali ini dengan bunga..sesuai dengan jiwa beliau..mat bunga

nyaman betul..sedap tengok view nih sambil hisap surya..

haaa...sapa mau celen, patung batu nih pon senang senang aku buat kalah..hidung belang,huh..pegi mati laa wei
posted by mohd silmi at 9:02 AM

6 Comments:

haaaa ni byk nih nk kene komen nih.....mlm nanti deh....ni nk bersiap ke kenduri kawen herlena shee nih kat bukit bintang....aku yon ngn ben pegi....tp mmg byk nk kene komen nih...hmmm...

February 7, 2009 at 3:23 AM  

boleh tahan gak ko punye lagak.. mcm lagak israel menyerang yahudi.. seb baik blog ko.. haihhh.. ko paling hensem la.. org lain hensem sikit dari lembu la.. nak ketik kaki aku la.. huihhhh.. mcm2 ko eyh..

February 7, 2009 at 3:35 AM  

bella rase...pic dlm lift,instead of blurkan yg dun u buat efek garis2 naik..nk cite pun xreti...bg bella pic tuh la bella try buat pstuh bg tgk..huhuhuh..sbb bile blurkan tuh bella asyik nk tgk bnde2 yg dblurkan instead of korg..haha..saje je komen..bkn pndi sgt...

February 7, 2009 at 5:59 AM  

pic palik dgn makcik cine tuh bagus buat cm2 sbb nmpk ade penceritaan...kire klu org tgk,bleh buat dialog..bile simi buang color utk lain tuh,jd focus la kt 3 manusie tuh.

February 7, 2009 at 6:02 AM  

gambo red hooligans tuh,simi bleh cube tambah contrast..cube tgk jd camne..nnt buat 1 post utk banding..klu merah tuh nmpk lg myb cantik sbb pic nih agak gelap...(konon expert)

February 7, 2009 at 6:06 AM  

kot ye pon nk suh org komeng..bg laa hasil ketipan sendiri...ko ni mi....haiseyymeng....gamba palik n 2 nyonya, red hooligans n gamba org hensem sket dr lembu tu aku yg amik...nk jugak ckp...hahahhaa....

gamba ngn 2 nyonya tu ko increasekan contrast die...tone kulit muke tu jage...aku tgk muke palik ngn lantai n dinding tu sme lebey kurang je kaler...

gambo red hooligans tu wat crop sket kasi titik2 putih kat ujung belah kiri atas tu x nampak...then set datum die...pastu increase brightness...increase contrast...tp jage tone kulit muke...kalo nk nampakkan merah tu increase vibrance...

gamba hensem sket dr lembu tu aku rase cam better black n white instead of sephia....ko hilitekan ko tu da ok kot...tp kalo increase saturation cam lg ok...br betul2 'hilite'

gamba kaki ghazi tu aku no komen....kalo aku...aku x letak gambo tuh...

gamba ramai2 pandang belakang kecuali aku tu ok..tp kalo crop sket kasi sme tgh2 cam lg ok...

gamba palik berdiri tu kalo nampak 2 2 tapak kasut cam lg cun....yg lain2 ok...

gamba yon tu cun (walaupon sedia maklom yon x cun....lagi bawah dr huduh....)tp gamba ni aku bg pujian pade ko....syabas bete (intonasi industan)

gamba mat bunge tu better ko black n whitekan terus background....kalerkan bunge tu je seketol...lg ok kalo ko crop skit kasi bunge tu menyerlah sket....ni environment luas sgt...x nampak titik fokus ko...

gambo pemandangan sambil isap surya tu cube ko tgk ujung atas belah kiri...mencacatkan tu.....x nampak luas gambo ko...nampak ade sekatan JPJ disitu....hapuskan ia...

gambo last skali.....ape aku boley cakap...mmg pelandok dua serupa...

sekian...

p/s: cube ko tanye ben..ben mencangkong kat mane td....haduhhh ben...xde tatasusila betol....hahahhaha

February 7, 2009 at 8:04 AM  

Post a Comment

<< Home