soljahtactics lense

Friday, February 6, 2009

journey to Dubai

salam semua,

ini merupakan posting aku yang kedua.. journey to Dubai diberi nama. pemergian kesana adalah semata mata urusan kerja. Oh, bagi yang tidak tau, saya bekerja sebagai pencacai lautan luas. pencacai lautan ini kerjanya sama seperti menyambung ekor beruang..cokop marbahaya, siang malam berjage jage. sekali die ngap..saye pon ngep.. kata sudin.

perjalanan bermula di stesen putra LRT Taman Melati menuju kl sentral dan ke klia trus.




taman melati putra station.


sampai je kat sana aku menginap di Sharjah Rotana hotel.. 30km dari dubai.. keesokan harinye trus naik kapal..ohh, job aku kali adalah Debris clearance survey, job yang mana kene recover anchor, atau bahasa endonnye 'jangkar' yang hilang dilautan..macam biasa hari pertama naik kapal memang penat nak mati, seingat aku la..aku bekerja setup dan testing equipment memakan masa lebih 18 jam tanpa henti!!! 18 jam setan!!! bangla pon tak keje macam aku ni..tapi nak buat cemane, nak kejar mase punye pasal. Beberapa shot yang aku pikir menarik untuk tatapan telah aku upload. Subhanallah..cantik betul ciptaan tuhan..

nak menunggu shot nih mengambil masa tiga jam aku tunggu supaya kapal tuh betul2 lalu bawah mentari pagi

platform kepunyaan rak petroleum..platform negara Oman


ini chief mate (pangkat bawah kapten kapal) teropong janda di daratan..hahaha, orang endon

yang besar tuh adalah bouy (pelampung kot bahasa melayunye) yang didaratkan kami.. nak boleh ke jumpe binatang nih kami survey 6 hari

anchor kapal mula mula jumpa tali kepada anchor yang hilang..mase nih seronok kan main..
kerja recover anchor membawa ke maghrib..berlari lari pekerja kapal sambil menepuk buntut sesama sendiri seperi gay

sunset dengan jack-up rig

sunset jugak kat sharjah port..kelihatan anchor yang dicari

perjalanan ke airport
posted by mohd silmi at 9:43 PM

3 Comments:

haaa yg ni aku akan komen2 yg membina ni mi...hahahaha....tp ape2 pon....sambung ekor beruang mmg marbahaya.....tp bagaimana kalo di rumah anda ade beruang? ish ish ishh.....cooobaaaannnnnnn........~

February 7, 2009 at 3:27 AM  

nuc..mane commentnye?

February 7, 2009 at 11:34 AM  

eh siapekah gerangannye merahjambu nih? hurmm..

February 8, 2009 at 3:42 AM  

Post a Comment

<< Home