soljahtactics lense

Sunday, August 16, 2009

Permulaan yang burok!!!

BPL baru sahaja menamatkan First game of season 2009/2010. macam yang semua orang tau, liverpool bermula dengan kekalahan di White Hart Lane, Stadium utama Spurs. Kekalahan 2-1 memang menyakitkan apatah lagi melihat semua rival senang hati keluar stadium dengan kemenangan pertama. masing masing bole balik rumah tale bini dan gelfren masing2. Liverpool tak bole tale sebab player bad mood kalah. menarik sangat ke game spurs nih sampai bole kalahkan the koppers? I swear to god i din have any clue what type of game they`re playing. sebab kat kapal aku nih takde siaran telebisen berbayar. aku cume melihat melalui live score soccernet sahaja yang mana comentatornye amat bias babi kepada Spurs membuatkan aku terbakar seperti baru kene simbah gasolin.

"Now Torres cries pen as his cross hit Assou-Ekotto. Liverpool's fans go nuts but the Tottenham fans are laughing their heads off."

ye, memang aku sakit hati. memang!!! nak cakap ape kat aku pon cakap laa. Aku tau yang Liverpool tengah ade krisis player sekarang nih di mane ramai yang dilaporkan injured before they go to WHL. gerrard diragui, aquilani mmg konfem tak men, caraggher doubtfull, skrtel pon same. hem penyokong kelab rival mesti cakap macam nih kat aku..

"alaa..kau asal kalah je banyak alasan, dah kalah tu terima je laa. takyah nak bagi alasan player injured laa.. benitez sakit jantung laa, samy lee kene pukul laa"

Yess!! aku terima kekalahan dengan hati terbuka. but let me remind u something about me and the kop. Even kalau liverpool relegate pon sampai terpakse masuk Liga Super melesia pon aku tetap akan sokong. ITU BARANG PASTI!! yeah, aku harap akan ade keajaiban nenek kebayan mak lampir daripada Rafa Benitez untuk next game iaitu menentang Stoke City, at home. harap2 benitez bekukan cuti budak2 nih. trening sampai lebam. sampai prestasi game derang seperti kelab gagah melawan kelab bolasepak bangladesh. Yang best kat anfield aku bole denga crowd melalak ramai2 nyanyi YNWA (you`ll never walk alone) yg ditulis oleh Rogers and Hammerstein. Kepade yang belum tahu. lagu YNWA digunapakai sebagai chant song oleh dua kelab iaitu Liverpool dan Celtic. Tapi pegi mati sama celtic. Liverpool dulu yang pakai lagu nih..wahahaha

"ala baru satu gem mi, rilek laa, hero kalah dulu"

mungkin teman2 koppers aku akan cakap macam ni. Ah.. sumpah aku tak suke pepatah nih. mungkin kerana terlalu banyak menonton cerita tamil nadu hari jumaat selepas solat jumaat mereka2 nih. tapi the real fact is we got remaining 37 game yang belum tahu lagi apa kesudahannya.

Tahniah la kepada pasukan2 yang menang tambah2 lagi Arsenal. they have shown a very brilliant game with david moyes punye anak buah. terkedu kene 6-1, tahniah juga pada Man u walaupon menang tipis ngan birmingham 1-0 jaringan Wan Roni Wan Selamat. Tahniah jugak pada Chelsea yg Walaupon ketinggalan 1-0 kepada hull, tetapi abang ijat Drogba menyelamatkan keadaan. kat sini aku tiru and tampal (kopipes) segala rizalt untuk the very first game BPLku sayang.

Saturday, August 15, 2009

Final Chelsea 2 - 1 Hull City Stamford Bridge (41,597)
Final Portsmouth 0 - 1 Fulham Fratton Park (17,510)
Final Wolverhampton Wanderers 0 - 2 West Ham United Molineux Stadium (28,674)
Final Blackburn Rovers 0 - 2 Manchester City Ewood Park (29,584)
Final Bolton Wanderers 0 - 1 Sunderland Reebok Stadium (22,247)
Final Aston Villa 0 - 2 Wigan Athletic Villa Park (35,578)
Final Stoke City 2 - 0 Burnley Britannia Stadium (27,385)
Final Everton 1 - 6 Arsenal Goodison Park (39,309)

Sunday, August 16, 2009

Final Manchester United 1 - 0 Birmingham Old Trafford (75,062)
Final Tottenham Hotspur 2 - 1 Liverpool White Hart Lane (35,935)

Ye. Best kan tengok Result yang last skali tuh liverpool kalah.. ye gelak..gelak. nanti kau kalau kalah memang aku gelak macam Ramli,sudin, ajis gelak kat Pak Abu sebab cakap hurup M. Nanti kau!! hahahah emosi sangat aku ari nih.. efek die kat keje aku nih haa.. jadik malas macam orang yang ade telur hanya sebijik.. ye sebelum aku menamatkan repekan aku hari ni, mari same2 kite tgk the next fixtures untuk minggu depan.Minggu depan semua pasukan main 2 kali. midweek game ngan wiken game.les cekitdaut..

Tuesday, August 18, 2009

19:45 UK Sunderland v Chelsea Stadium of Light
19:45 UK Wigan Athletic v Wolverhampton Wanderers DW Stadium

Postp. Arsenal P - P Bolton Wanderers Emirates Stadium
Postp. West Ham United P - P Aston Villa Upton Park
Postp. Fulham P - P Blackburn Rovers Craven Cottage

Wednesday, August 19, 2009

19:45 UK Birmingham v Portsmouth St Andrews Stadium
19:45 UK Hull City v Tottenham Hotspur Kingston Communications Stadium
19:45 UK Burnley v Manchester United Turf Moor
20:00 UK Liverpool v Stoke City

Saturday, August 22, 2009

15:00 UK Arsenal v Portsmouth Emirates Stadium
15:00 UK Birmingham v Stoke City St Andrews Stadium
15:00 UK Hull City v Bolton Wanderers Kingston Communications Stadium
15:00 UK Sunderland v Blackburn Rovers Stadium of Light
15:00 UK Manchester City v Wolverhampton Wanderers City of Manchester Stadium
15:00 UK Wigan Athletic v Manchester United DW Stadium

Sunday, August 23, 2009

13:30 UK West Ham United v Tottenham Hotspur Upton Park
15:00 UK Burnley v Everton Turf Moor
16:00 UK Fulham v Chelsea Craven Cottage

Haa, inilah kuasa internet, gem taun depan pon aku boleh tengok, terase seperti nenek kebayan menjampi bola hikmat yg bole predict mcm2 benda je. ok, selamat menonton game semua ye para sahabat. nak tgk bolasepak melesia dah habis dah. so tgk je laa game2 kat BPL nih. sehingga jumpe lagi untuk komentar post game ari selase nih.. babai
posted by mohd silmi at 1:29 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home